Gedachten en gevoelens met S. een jongen van 11 jaar

Gedachten en gevoelens met S. een jongen van 11 jaar

Gedachten en gevoelens met S. een jongen van 11 jaar Krachtmeiden! Woldendorp
Marianne Meijerhof - Krachtmeiden! Woldendorp

Geschreven door:
, 27 oktober 2020

E-mail Marianne Meijerhof Facebook

Hoi allemaal,

Al weer even geleden dat ik een blog schreef.
Momenteel heb ik een coachtraject met S. een jongen van 11 jaar. Ik schreef al eerder over hem. Zie de link.
We zijn nu bij de derde sessie. Wat me vooral opvalt is zijn onrust op het moment dat het over gevoel gaat. Hij probeert me dan af te leiden met grapjes of door van onderwerp te veranderen. Tussen de regels door laat hij echter behoorlijk wat kwetsbaarheid zien. Door goed naar zijn gezicht en mimiek te kijken, bespeur ik de verandering op zo'n moment.
Ik zie dat hij geraakt wordt.

Vandaag deden we een oefening die Heilige Cirkel heet. S. legt een cirkel van touw op de grond en alles in die cirkel is van hem. In eerste instantie legde hij een hele grote cirkel. "Dit is allemaal van mij", zei hij. Door om zijn cirkel heen te lopen, bepaald hij hoe dichtbij ik mag komen. Nou, dat is in een hele ruime boog om een hele grote cirkel. Als ik dichterbij kom is het: stop! Ik hou de hele tijd contact met hem, om te zien hoe het met hem gaat. Ik check na de oefening hoe hij het ervaren heeft. Dan zegt hij: de cirkel kan wel wat kleiner. Hij laat me dus iets dichter bij. Ik vraag of er ook een muur om zijn cirkel heen staat. Een hele hoge, verteld hij. Tot aan het plafond, want dan kan er niemand in. De muur is van steen en staal en schrikdraad. En een deur met een kijkgaatje en een camera. Zodat hij kan zien wie er voor de deur staat. Alleen familie mag naar binnen. Voor de rest niemand.

Persoonlijk vind ik dit best heftig. Maar dat is persoonlijk. Als S. dat zelf niet vindt, dan is dat prima. Maar hier ben ik nog niet achter. Wat zit er achter de gesloten houding? Er zijn momenten waarop emoties te zien zijn. Ze zijn alleen nog niet bespreekbaar.

Ik heb de sessie afgesloten positieve en helpende gedachten. We gooiden pittenzakjes naar elkaar (goed gejat van Nicolijn Zieleman https://www.facebook.com/nicolijn.vlaanderen) Een medestudent die laatst deze oefening deed tijdens het oefenexamen. Deze oefening draagt er aan bij dat je negatieve woorden/zinnen langs je heen kan laten gaan en dat je de positieve woorden en zinnen op kan vangen en met je mee kan dragen.

Als laatste mocht S. een tekening maken met alle positieve woorden die hij tijdens deze sessie gehoord heeft. Ieder woord begon met "ik ben" en S. is: grappig, leuk, aardig, lief, briljant.

Denk jij dat ik iets voor jou en/of jouw kind kan betekenen? Neem gerust contact met me op.

Liefs Marianne

Meer informatie op: https://www.echtverbind.nl/blog/de-mooie-bijzonder-intake-van-s-en-de-hulp-van-buts-en-bofn

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Nieuws.

Contact via Whatsapp

Deze website werkt het beste als u de cookies voor social media en statistieken accepteert.